FAQ

Generelle spørgsmål

Finder du ikke svar på dit spørgsmål nedenfor, kan du kontakte kundeservice på mail: info@spotmarket.dk eller tlf.: +45 70 284 284.

 

Hvad koster det at bruge Spotmarket?

Som køber er det ganske gratis at benytte Spotmarket. Du betaler således kun for de varer du køber.

 

Som sælger er det gratis at benytte Spotmarket, hvis dine partier ikke bliver solgt. Når du har solgt et parti, opkræver Spotmarket et salgsgebyr på 3,95 % af værdien af den gennemførte handel.

 

Hvor længe ligger varerne på portalen?

Varerne ligger på portalen i 6 uger, eller indtil varerne er solgt.

 

Er varen ikke solgt inden for 6 uger, kan man nemt og hurtigt genaktivere annoncen. Vi anbefaler at man revurderer prisen, hvis der ingen aktivitet har været i løbet af de seks uger.

 

Hvem kan købe varer på Spotmarket?

Alle Coop-butikker har mulighed for at handle på Spotmarket. Den enkelte butik, der ønsker at handle på Spotmarket, opretter blot en bruger, bliver godkendt og får derefter adgang.

 

Hvilke priser oplyses på Spotmarket?

Priserne du ser på siden, er frit leveret til dansk adresse, inkl. afgifter men ekskl. moms og eventuel pant.

 

Hvordan fungerer transporten?

Det er sælgers ansvar og omkostning at levere den bestilte vare inden for den annoncerede leveringstid. Transportomkostninger er indregnet i den oplyste pris.

 

Kan jeg forhandle om prisen?

Ja, vi har en modbudsfunktion, hvor du kan sende et bud afsted til sælger. Derefter har sælger mulighed for at acceptere, modbyde tilbage eller afvise buddet. Sådan kan køber og sælger fortsætte frem og tilbage, indtil de finder fælles fodslag.

 

Hvordan køber jeg et parti på Spotmarket?

  1. Find den vare du ønsker at købe, tilføj antal stk., kolli, paller eller hele partiet til din kurv
  2. Når du har fundet alt det du ønsker at købe, gå til kurven og tryk ”Bestil”
  3. Herefter sendes bestillingen igennem og du modtager straks en bekræftelse på købet
  4. Leverandøren leverer direkte til dig, til den pris du handlede til
  5. Leverandøren fakturerer dig direkte

 

Hvordan betaler jeg mit køb på Spotmarket?

Spotmarket er blot formidler af tilbuddet og det er derfor sælger, der sender en faktura, som køber betaler. Køber og sælger handler altså direkte med hinanden.

 

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

  1. Log ind med din nuværende adgangskode og tryk herefter på det orange ikon i toppen af højre hjørne
  2. Vælg ”Ændre adgangskode” og tast din ønskede adgangskode ind
  3. Tryk herefter ”Gem ændringer”

Har du brug for hjælp, kan du altid kontakte kundeservice på mail: info@spotmarket.dk eller tlf.: 70 284 284. Så hjælper vi dig godt på vej!

 

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Har du glemt din adgangskode, kan du bede om en ny ved login-knappen på forsiden, hvor du skal trykke ”Glemt kodeord”. Herefter modtager du et link på din mail, hvor du skal følge guiden for at oprette en ny adgangskode.

Har du brug for hjælp, kan du altid kontakte kundeservice på mail: info@spotmarket.dk eller tlf.: 70 284 284.

Hvordan finder jeg et gammelt fakturagrundlag?
Køber: Gå til topbaren og vælg ”Mine ordrer” – Alle gennemførte købsordrer kan downloades i PDF-format.

Sælger: Gå til topbaren og vælg ”Mine salg” – Alle gennemførte salgsordrer kan downloades i PDF-format.

Hvordan ændrer jeg mine valg af notifikationer?

Gå til topbaren og vælg ”Notifikationer”

  • Ønsker du ikke at modtage nogle tilbud overhovedet, vælg da ”Nej” i første boks
  • Ønsker du at modtage notifikationer, kan du vælge om du vil modtage alt eller blot bestemte kategorier

Ydermere kan du vælge at notifikationer skal sendes på et bestemt tidspunkt, f.eks. hver tirsdag og torsdag kl. 12.30. Dette kan tilpasses efter egne ønsker og behov.

 

Hvordan ændrer jeg mine profiloplysninger?

  1. Tryk på det orange ikon i toppen af højre hjørne
  2. Vælg punktet, hvor dit navn står skrevet
  3. Redigér oplysninger

Det er også muligt at tilføje en ekstra leveringsadresse eller en ny faktureringsmail.

  

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?

  1. Gå ned til bunden af siden
  2. Navigér ned mod højre hjørne
  3. Indtast din e-mailadresse

Du modtager nu fremadrettet vores nyhedsbrev.

 

Hvordan opretter jeg en annonce på Spotmarket?

Efter login vælges boksen ”Opret annonce” i venstre side.

Herefter skal du blot udfylde de påkrævede felter. Vi anbefaler altid at vedlægge et pænt og tydeligt billede af produktet, en skarp pris og en velformuleret produkttekst.

Sælger du din vare enten i stk., kolli eller paller, har du mulighed for at oprette merkøbsrabatter.

F.eks. 1 palle, hvor hver enhed koster 10 kroner og 2 paller, hvor hver enhed koster 8 kroner.

Hvordan genaktiverer jeg en annonce?
Har du brug for at genaktivere en gammel annonce, så skal du trykke på ”Mine udgåede produkter” i topmenuen. Herefter kan du aktivere annoncen igen.

Har du brug for at rette annoncens oplysninger til, så skal du aktivere annoncen, og herefter kan du vælge at redigere den – afslut med at aktivere annoncen igen, så dine ændringer gemmes.

Hvordan finder jeg Spotmarkets handelsbetingelser?

Handelsbetingelserne findes i toppen og bunden af siden. Du kan også tilgå dem hurtigt her.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Spotmarket?

Du kan enten ringe til os på +45 70 284 284 eller skrive til vores kundeservice på info@spotmarket.dk.

 

Hvad er Spotmarkets åbningstid?
Markedspladsen er åben 24/7/365!

Vores kundeservice er åbent i følgende tidsrum:

Mandag til torsdag: 08:30 – 16:30

Fredag: 08:30 – 15:30

 

Hvorfor ser Spotmarket anderledes ud end sidst jeg brugte det?

Spotmarket bliver løbende relanceret for at forbedre design, funktioner og brugervenlighed.

Du kan åbne din browser og trykke ”Control, Shift + Delete”, vælg ”Ryd cache” og godkend.

Opdatér herefter dit vindue med F5 eller indtast hjemmesiden på ny.
Du bør nu kunne bruge siden optimalt.

 

Har du brug for hjælp, kan du altid kontakte kundeservice på mail: info@spotmarket.dk eller tlf.: 70 284 284. Så sidder vi klar til at hjælpe dig!

Hvordan ændrer jeg sproget på hjemmesiden?
Gå op i højre hjørne og tryk på ikonet med de tre streger. Nederst kan du vælge mellem DK eller EN (Engelsk).

Ændrer du sproget, ændres alt tekst på siden. Priserne vil stadig fremstå i DKK.

Hvilken browser anbefaler I at jeg bruger?
Spotmarket fungerer bedst ved at benytte Google Chrome, Mozilla Firefox eller Safari.

Vi fraråder at bruge Internet Explorer eller IE.


Opret en gratis profil nu

COOP Køber Sælger

Vores samarbejdspartnere